Allmänna villkor

  1. Om Pralinette AB (org. nummer 559464-9641)

Företaget har sitt säte i Nykroppa. Företagets postadress är Vasavägen 38, 68290 Nykroppa.

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@pralinette.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

 

  1. Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@pralinette.se

 

  1. Leverans

Ska pralinerna levereras inom Filipstad, Nykroppa och Storfors kör vi ut pralinerna själva. Normal leveranstid är då inom 7 dagar.

 

Om de ska levereras utanför skickas de med post och leveransen varierar beroende på var du bor. Kolla leveranstider på PostNords hemsida. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.

 

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid), kontakta oss på e-postadress: info@pralinette.se. 

 

  1. Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är exklusive 12% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

 

  1. Ångerrätt

 

5.1 Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

 

5.2 Om du använder dig av din ångerrätt, är du ansvarig för konditionen av produkten efter att du mottagit den och under returfrakten. Produkten ska återsändas i sin ursprungliga kondition. Om produkten är ändrad på något sätt, kan pengar dras från återbetalningen. Du är ansvarig för kostnaden för frakt vid återsändning.

 

5.3 För att ångra dig ska du ska registrera din retur via mejl till info@pralinette.se och ange namn, adress, ordernummer, namnet på produkten och anledning till ärendet. Du kommer då få information om hur du skickar tillbaka paketet via mejl. Skicka som spårbart varubrev och spara informationen tills vi har tagit emot återsändelsen. Du ska inte skicka tillbaka produkter innan du har kontaktat oss.

 

5.4 När produkten har tagits emot av oss, inspekterats och godkänts får du en återbetalning

 

  1. Reklamation och klagomål

6.1 Om produkten ankommer med en defekt, och du vill göra en reklamation, ska du genast kontakta oss på info@pralinette.se. Reklamation kan göras inom 14 dagar från och med dagen då paketet mottagits.

 

6.2 Hur går du tillväga vid reklamation?

Fel och defekter ska alltid reklameras till info@pralinette.se där du anger ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer, beskrivning av felet och bilder som tydligt visar felet.

 

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

 

Om produkten är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning, kan vi antingen skicka en vara som ersätter felet i produkten, eller göra en återbetalning. Vi kan endast erhålla en återbetalning motsvarande värdeminskningen till följd av felet i produkten. Till exempel om endast en av de praliner ni köpt är skadad, får ni tillbaka värdet av endast en pralin. 

 

  1. Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

 

  1. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

 

  1. Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

 

  1. Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

 

  1. Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.